DIVENDRES, 27/09/2024 | 13:23 h

Els alcaldes d'Abrera, Masquefa, Esparreguera i Sant Esteve Sesrovires es reuneixen per estudiar les infraestructures dels municipis

18/5/2021

El dimecres 12 de maig, els alcaldes d'Abrera, Jesús Naharro; Masquefa, Xavier Boquete; Esparreguera, Eduard Rivas; i Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell, es van reunir al Centre Tecnològic Comunitari (CTC) de Masquefa per estudiar els traçats de les insfraestructures que creuen els nostres municipis i analitzar projectes que no perjudiquin el medi ambient i el desenvolupament de la indústria en el territori.

A la sessió, que també va comptar amb la participació del regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Masquefa, Daniel Gutiérrez, s'han establert sinèrgies per començar a treballar conjuntament en el futur del territori, amb reptes com la millora de les infraestructures.

Cap a un nou model de sostenibilitat

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha destacat que "mantenemos un contacto continuo con los alcaldes de los municipios que nos rodean. Los cuatro municipios planteamos las preocupaciones territoriales des del punto de vista municipal. En Abrera, desde la defensa territorial, medioambiental de nuestro territorio, hemos planteado y puesto en duda que la continuidad de la B-40 hacia el Penedès tenga que pasar exclusivamente por el territorio municipal de Abrera, tal y como se recoge en algunos planes de dudosa validez, hoy en día. Se trata de planes muy antiguos que recogen una forma de movilidad anticuada y nada sostenible. Des de Abrera indicamos que no tiene que dar continuidad por la zona de Cal Garrigosa ni mucho menos, sino que se transformen las actuales carreteras B224 (que une los municipios desde Capellades hasta Martorell) en un desdoblamiento real y efectivo, para que puedan estos municipios y sus crecimientos empresariales dotarse de infraestructuras, no con rotondas si no con vías dimensionadas a las necesidades que ellos puedan plantear. Es en este primer punto en el que hemos estado de acuerdo todos los municipios, que queremos acabar de concretar. El siguiente paso es una reunión para plasmar estas circunstancias que acabo de comentar.

Per Jesús Naharro, "ha sido muy interesante para abordar temas estratégicos con la profundidad necesaria para que sean respetuosos con el medio ambiente. No se trata de hacer nuevas infraestructuras, se trata de replantear bien las existentes y de ir hacia un modelo de movilidad sostenible y pública".

Des de 'Ajuntament d'Abrera valorem molt positivament aquesta reunió amb els municipis de Masquefa, Esparreguera i Sant Esteve de Sesrovires.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ