DIVENDRES, 27/09/2024 | 05:48 h

Identifica i esterilitza el teu animal de companyia a preus promocionals!

8/2/2018

Des de la Regidoria de Medi Ambient i Sanitat de l’Ajuntament d’Abrera informem que FAADA (Fundació per a l'Assessorament i Acció en Defensa dels Animals) comença la setena campanya d'esterilització i/o identificació d'animals de companyia sota el títol “Soc responsable”.

Dins la campanya de l’any passat es van esterilitzar 8.439 animals i se’n van identificar 5.564, amb la col·laboració de 286 centres veterinaris; d’aquesta manera, es va evitar el  naixement de 50.634 gats/gossos.

Objectius de la campanya:

Informar la ciutadania de l’obligació legal de tenir identificats els animals, amb el microxip i la xapa corresponents, i registrats al cens municipal.

• Conscienciar sobre els avantatges d’esterilitzar els animals. Controlant-ne la natalitat, no només evitem els problemes de salut i comportament del nostre animal, sinó que estem contribuint a evitar-ne la superpoblació que provoca l’abandonament.
  • Identificar i esterilitzar el màxim nombre d’animals de companyia amb la finalitat de tenir un control de la natalitat, i millorar-ne el benestar –físic i psicològic-. Ajudar a optimitzar els recursos facilitats per l’administració pública i les entitats protectores privades, i evitar recollides i acollides d’animals perduts i abandonats.

Podeu consultar els veterinaris adherits a la campanya al següent link:

Us recordem que tenir en possessió un gos, un gat o una fura no inscrit en el registre censal i no dur-lo identificat són infraccions administratives lleus de l’ordenança municipal de tinença d’animals, del decret legislatiu 2/2008, pel qual s’aprova el text refós de la llei de protecció dels animals i la llei sobre la tinença de gossos considerats potencialment perillosos, sancionades amb imports de 100 a 400 €.