DISSABTE, 28/09/2024 | 01:23 h
  • desfibrilador

Instal·lació de desfibril·ladors a equipaments municipals

20/3/2015

Diferents equipaments municipals d´Abrera, com el Centre Aquàtic Municipal, ja disposen de desfibril·ladors per tal de poder intervenir ràpidament en el cas que una persona pateixi una aturada cardíaca. També és previst que un dels vehicles de la Policia Local en tingui un.

Els dispositius estaran ubicats a llocs ben visibles i seran senzills d’utilitzar de manera que el podrà fer servir qualsevol persona, sense necessitat de formació prèvia, tot i que tant agents de la Policia Local, com personal dels diferents equipaments municipals, seran formats en l’ús d’aquests dispositius i altres aspectes de primers auxilis. Paral·lelament a la seva instal·lació, es realitzarà una campanya informativa per què els veïns aprenguin a fer-lo servir.

El desfibril·lador extern permetrà analitzar el ritme cardíac, identificar les arítmies mortals que requereixen de desfibril·lació i administrar una descàrrega elèctrica amb la finalitat de restablir el ritme viable amb nivells alts de seguretat.

Les aturades cardíaques extrahospitàries constitueixen un important problema de salut pública i poden afectar qualsevol persona i de forma inesperada. Davant d’aquestes situacions, l’inici precoç de la reanimació cardiopulmonar i la ràpida desfibril·lació en un màxim de 10 minuts, milloren l’índex de supervivència en més d’un 70% i d’aquí la importància de disposar des disfibril·ladors accessibles a tothom.

Divendres, 20 de març de 2015