DIVENDRES, 27/09/2024 | 07:01 h

Engega una nova promoció de 44 pisos de protecció oficial a Santa Maria

28/5/2011

Comença la construcció d´una nova promoció d´habitatge social al barri de Santa Maria de Vilalba. Es tracta de 44 habitatges de protecció oficial de règim general que construeix la cooperativa Habitatge Entorn al camí del Suro, 3-11. Aquest dijous, 26 de maig, l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler; responsables de la cooperativa;  i representants municipals; han assistit a l´acte de col·locació de la primera pedra.

Els 44 habitatges que es comencen a construir han estat compromesos en un 66´67% a persones d´entre 20 a 35 anys. Els pisos tenen de 2 a 3 dormitoris, i una superfície mitjana de 81´28 metres quadrats útils, amb plaça d´aparcament i traster. El preu mitjà previst dels habitatges és de 130.680,00 € (21.743.323.- ptes.), 28.690,00 € menys que el preu del mòdul oficial vigent. Juntament amb l´edificació dels habitatges es genera un espai per a equipaments del barri de més de 1.000 metres quadrats de superfície i dos locals més de 60 metres quadrats cadascun.

El projecte ha estat redactat per l´arquitecte Marçal Giró i Borràs, que també es farà càrrec de la direcció facultativa, sent l´arquitecte tècnic Josep Hierro i Julià. L´empresa constructora d´aquests habitatges és CONSTRUCCIONES HERO, SA de Barcelona. El termini d´execució de l´obra previst és de 22 mesos.

A Abrera, aquesta és la cinquena promoció de la cooperativa, que ja ha lliurat 140 habitatges de protecció oficial i 18 pisos de règim lliure. Aquests pisos se sumen  als gairebé 300 habitatges socials construïts al barri de Can Morral.

Acte de col·locació de la 1a pedra de la promoció

Imatge virtual de la promoció de Santa Maria de Vilalba