DIVENDRES, 27/09/2024 | 13:19 h
  • sirenes

Dimecres al matí es farà una prova de sirenes de risc químic

18/3/2013

El Departament de Protecció Civil de la Generalitat provarà aquest dimecres, dia 20 de març, a partir de les 10.00h, les 84 sirenes de la xarxa d´alarmes d´avís de risc químic del Pla d´Emergència Exterior del Sector Químic de Catalunya (Plaseqcat), repartides per 37 municipis de Catalunya. Abrera és un d´aquests 37 municipis que dimecres participaran en aquest exercici, al que es provaran les dues sirenes que hi ha al terme municipal: una d´elles al nucli urbà, i l´altra al barri de Les Carpes.

La prova s´iniciarà a les 10.40 del matí, amb tres senyals d´un minut de durada separats per silencis de tres segons, i deu minuts més tard es podrà sentir el senyal de fi d´alarma, que consisteix en un senyal continu de 30 segons de durada. L´objectiu és que la població es familiaritzi amb el so de la sirena i que sàpiga que si, algun dia la sent, cal que es tanqui a l´edifici més proper, tancant portes i finestres.

Dilluns, 18 de març de 2013