Servei de Mediació Ciutadana
És un servei públic i gratuït adreçat a la ciutadania d’Abrera on s’ajuda a prevenir, gestionar i resoldre els diferents conflictes de convivència, que sorgeixen en les relacions entre les persones de manera pacífica, imparcial i confidencial.
El servei de mediació ofereix un espai de diàleg, en el qual les parts voluntàriament poden arribar a acords en una situació de conflicte amb l’ajut d’un tercer neutral i imparcial, la persona mediadora.
Quins conflictes poden ser atesos?
- Comunitat de veïns: sorolls, neteja, organització i convivència interna de la comunitat...
- Entitats/associacions: per qüestions d’organització, presa de decisions, gestió..
- Espai públic: l’ús i l’ocupació dels espais públics urbans, com ara places, carrers, parcs, àrees esportives, civisme...
- Família: problemes intergeneracionals, cura de persones dependents, relacions familiars, malentesos...
- Escoles: conflictes entre els alumnes i/o amb el professorat o les famílies...
- Comercials: sorolls, olors, obres... a establiments (bars, restaurants), problemes derivats de comerç de proximitat (botigues), temes relacionats amb contractes (lloguer compravenda)...
En quins conflictes no podem intervenir?
- Divorcis
- Conflictes en què una de les parts és el mateix Ajuntament
- Conflictes en què s’hagi iniciat un procés penal
Qui ho pot sol·licitar?
- Podrà ser sol·licitat només que una de les parts estigui empadronada o tinguin domicili a Abrera (tant les persones físiques com jurídiques)
- Els que tinguin als seus fills en els centres educatius d’Abrera.
Cost de la tramitació
Aquest tràmit és gratuït
On es pot fer el tràmit?
Les persones que estiguin interessades poden adreçar-se i demanar cita prèvia:
- Presencialment: Serveis Socials, C/Major, 3
- Per telèfon: 93 770 29 11
- Via correu electrònic: mediacio@abrera.cat
- També es pot iniciar la tramitació on-line, clicant aquí
A tenir en compte
Procés de mediació
L'objectiu del procés és apropar les parts, escoltar, dialogar i reflexionar per gestionar la situació conflictiva que s'ha donat.
Una vegada feta la sol·licitud de mediació, la persona mediadora responsable s'entrevista i escolta les parts per separat per conèixer la seva visió de situació i ajudar a reflexionar-hi. Si hi ha voluntarietat de totes les parts, es realitza una o més trobades conjuntes de mediació.
Normativa aplicable
Enllaços d’interès
Diputació de Barcelona. Àrea d'Igualtat i Ciutadania. Programa de mediació ciutadana.
Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya. Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya
Mediació i reparació penal. Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya
Mediació penal en l'àmbit juvenil. Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya
Normativa
Llibre verd de la mediació (Brussel·les 19/04/2002) document publicat per la Comissió Europea
Codi de Conducta Europeu per a mediadors, publicat per la Comissió Europea al juliol del 2004
Llei 5/2012 de mediació en assumptes civils i mercantils
Llei 15/2009, de 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat
Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques
Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics
Llei 29/2010, de 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya
Documents
Enllaços d'interès
- Diputació de Barcelona. Àrea d'Igualtat i Ciutadania. Programa de mediació ciutadana
- Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya. Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya
- Mediació i reparació penal. Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya
- Mediació penal en l'àmbit juvenil. Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya
- Llibre Blanc de la Mediació