DIVENDRES, 12/07/2024 | 10:40 h

Et proporcionem diferents recursos educatius per continuar aprenent durant el confinament

24/3/2020

Des de l’Ajuntament d’Abrera ens fem ressò de diferents propostes educatives adreçades als nostres infants i joves per tal de continuar aprenent des de casa pel període de confinament en què ens trobem per la crisi del coronavirus SARS-COV-2.

A continuació us oferim diversos recursos educatius adreçats als i les nostres fills i filles per tal que continuïn amb el seu aprenentatge, també durant el confinament:

TV3 i Catalunya Ràdio

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) recuperarà continguts per oferir-los als més joves, i Educació cedirà material a la televisió i la ràdio públiques. De moment la televisió utilitzarà materials ja elaborats, però l’oferta s’anirà ampliant els pròxims dies. Els materials educatius es podran veure principalment a través de programes del Super3 i es difondran en diferents espais de Catalunya Ràdio i iCat. Una de les principals novetats d’aquest acord és l’estrena del nou format digital Avui Aprenem, un recull de peces divulgatives sobre diferents àmbits. Els continguts del programa han estat confeccionats seguint les pautes d’Educació i les orientacions adreçades a l’alumnat publicades a la Xarxa Telemàtica de Catalunya.

Des de la CCMA detallen que el departament d’Educació proposarà a centres educatius, docents i famílies programes del Super3 que puguin contribuir a l’aprenentatge dels alumnes, com per exemple Una mà de contes, Dinàmiks, l’Info K o l’espai de cuina Manduka.

Pel que fa a la ràdio, es farà ressò dels continguts pedagògics que el departament d’Educació ha posat a l’abast dels mitjans de la corporació i farà difusió de les eines telemàtiques adreçades a l’alumnat. Els continguts, que també es difondran a través de la web i les aplicacions de Catalunya Ràdio i iCat, es podrien emetre per l’antena d’iCat si la situació de confinament s’hagués d’allargar. Mentrestant, les xarxes dels espais Adolescents iCat i iCatKids oferiran també propostes a estudiants i famílies.

TVE

La Televisió Pública Espanyola ofereix el programa Aprendemos en casa amb continguts educatius destinats als alumnes d’entre 6 i 16 anys que estan confinats a casa. Aquest nou espai s’emetrà cada matí de dilluns a divendres mentre les escoles i instituts continuïn tancats.

A Clan s’oferiran els continguts orientats a l’alumnat de primària, en tres franges: de 9 a 10 h el programa s’adreçarà als nens/nenes d’entre 6 i 8 anys, de 10 a 11 h als d’entre 8 i 10, i d’11 a 12 h als d’entre 10 i 12. L’emissió passarà després a La 2, que de 12 a 13 h emetrà els continguts pensats per als estudiants d’entre 12 i 14 anys, i de 13 a 14 h als que en tenen entre 14 i 16.

Les emissions s’estructuraran per assignatures en funció dels dies de la setmana: els dilluns seran per la lògica i les matemàtiques, els dimarts se centraran en les ciències socials, els dimecres es destinaran a l’educació física i artística, els dijous s’emetran continguts de llengua i idiomes, i els divendres es reservaran a les ciències naturals. Aquestes emissions complementen l’oferta formativa digital d’Educlan, que RTVE ofereix des de dilluns passat a la web de Clan.

Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya

El departament està proporcionant als centres educatius els recursos i eines digitals necessàries que puguin donar continuïtat, en termes d’equitat i qualitat, al procés d’aprenentatge de l’alumnat. Per aquest motiu, ha presentat el Pla d’acció Centres educatius en línia amb tres línies d’acció:

• L1: Impuls a l’aprenentatge en línia mitjançant l’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge per part dels centres educatius (portal EIX).
  • L2: Reforç de la comunicació dels centres amb la comunitat educativa (portal NODES).
  • L3: Activació d’un pla intensiu de formació del professorat i acompanyament als centres (portal ODISSEA).

Tots els recursos i eines digitals que surtin d’aquestes línies d’acció es faran arribar a l’alumnat a través dels mestres i professorat dels seus centres. Aquesta iniciativa també està acompanyada de l’actualització de les plataformes xtec i edu365, proposant eines, recursos digitals i orientacions per a la realització no-presencial d’activitats.

Al portal edu365 ja s’hi pot trobar una edició especial amb activitats d’autoaprenentatge per a tots els nivells (infantil, primària, ESO i batxillerat).

Cavall Fort

Un altre recurs molt interessant és la web de Cavall Fort. La revista en català per a nens i nenes a partir de 9 anys ofereix als lectors un contingut divertit i variat: reportatges, còmics, jocs, tallers, entrevistes, concursos…

A Abrera #ensquedemacasa, però no parem!

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ