DISSABTE, 27/07/2024 | 22:33 h

ACTUALITZACIÓ 17.50H: Activem el Pla municipal per malalties transmissibles emergents amb potencial d'alt risc en fase d'emergència

12/3/2020

Atès el comunicat del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT), que actualitza a fase d'emergència el Pla d’actuació del Pla territorial de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per malalties transmissibles emergents amb potencial d'alt risc, des de l'Ajuntament d'Abrera activem el nostre Pla municipal en fase d'emergència.
Des de l'Ajuntament d'Abrera activem també el centre de coordinació municipal (Cecopal), liderat pel nostre alcalde, Jesús Naharro, i format per regidores i regidors, la Policia Local, personal tècnic municipal, i el suport dels voluntaris i voluntàries de Protecció Civil per tasques logístiques. Entre les mesures preventives de contenció, hem establert el tancament de llars d’infants, les escoles i l'institut del municipi. També dels equipaments municipals on realitzem activitats culturals, educatives, esportives i d'oci.

Des de la Comissió de Coordinació i Seguiment del Coronavirus de l'Ajuntament aquest dimecres 11 de març vam ajornar activitats programades, també a l'aire lliure. Consulteu la informació fent clic aquí.

Davant de l’alerta generada en les darreres setmanes, des de l'Ajuntament d'Abrera volem tranquil·litzar a la ciutadania posant al seu abast la següent informació i consells preventius sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

El SARS-CoV-2 és un nou tipus de coronavirus que pot afectar les persones. Es va detectar per primera vegada el desembre de 2019 a la ciutat de Wuhan, a la Xina, i s’ha anat estenent a altres països.

Presenta una simptomatologia clínica similar a la de la grip, i el 80% dels casos són lleus. Els casos més greus generalment afecten persones grans o que pateixen altres patologies.

Com es transmet?

Es transmet principalment per les gotes respiratòries i pel contacte directe amb les secrecions. La transmissió per l’aire a distàncies més grans de 2 metres sembla poc probable. Té un període d’incubació d’entre 2 i 14 dies.

Quins són els símptomes?

Febre, tos, sensació de falta d'aire, malestar general

Com es pot prevenir?

Rentant-te sovint les mans amb aigua i sabó o solucions alcohòliques.

Tapant-te la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús i rentant-te les mans de seguida.

Tapant-te la boca i el nas amb la cara interna del colze en tossir o esternudar i rentant-te les mans de seguida.

Evitant compartir menjar, estris o altres objectes sense netejar-los degudament.

Eviteu els desplaçaments innecessaris així com qualsevol trobada o activitat a l’aire lliure.

Si creus que pots estar afectat pel coronavirus SARS-CoV-2, truca al 061 Salut Respon on t’informarem del que has de fer.

Per a més informació, consulta canalsalut.gencat.cat/coronavirus o truca al 061 Salut Respon.

Informació falsa

En les darreres hores, circula una imatge falsa d'una piulada dels informatius del @324.cat sobre la suspensió de l'activitat acadèmica a Catalunya. Seguiu sempre els canals oficials per qualsevol informació relacionada amb el coronavirus. D'altra banda, els Mossos han detectat casos de falsos metges. Persones amb bata blanca pretenen entrar a pisos per fer una suposada prova de coronavirus.

Imatge falsa. Informació coronavirus

Seguiu els canals de comunicació municipals per tenir la informació sobre la prervenció del coronavirus SARS-CoV-2:

• web, abrera.cat,
  • xarxes socials Twitter @AbreraInforma i Instagram @abrerainfo.
  • Ràdio Abrera, al 107.9 de la FM i radioabrera.cat.
  • També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.