DIUMENGE, 01/09/2024 | 23:20 h

Aquest estiu coneix en família el jaciment arqueològic de les Trinxeres de la Guerra Civil d'Abrera!

14/7/2020

Una bona opció per aquestes vacances estivals és apostar pel turisme cultural de proximitat. Des de l’Ajuntament d’Abrera us recomanem entrar al lloc web del Consorci de Turisme del Baix Llobregat on hi podreu trobar infinitat de propostes culturals per gaudir en família prop de casa i amb totes les mesures de seguretat garantides! (Trobareu l'enllaç a la part inferior d'aquesta pàgina). Una de les propostes més atractives i interessants s’ubica al nostre municipi, concretament al barri de Sant Miquel, en un paratge natural amb vistes privilegiades. Us convidem a descobrir les Trinxeres de la Guerra Civil del bosc de Sant Miquel d'Abrera, unes estructures militars excavades a terra per les tropes republicanes el gener de 1939, en plena operació de retirada davant de l'exèrcit franquista.

El jaciment està ubicat en una zona boscosa pròxima al camí forestal. Els visitants haureu d'aparcar a la zona del carrer de Sant Miquel (41°31'49.2"N 1°54'57.6"E) i pujar a peu per la pista forestal indicada amb un rètol. En arribar hi trobareu un plafó informatiu on s’explica el passat d’aquest lloc amb detall i una petita àrea de pícnic on fer parada.

No us perdeu les magnífiques vistes que hi ha des d’aquest punt. Hi podreu visualitzar el Castell de Voltrera, Martorell, Abrera, Esparreguera, el riu Llobregat, Olesa de Montserrat i el Monestir de Montserrat! Tota una panoràmica. Us recomanem anar amb calçat còmode, barret o gorra per protegir-se del sol i portar una ampolla d'aigua o una cantimplora. L'espai, tant el camí d'accés com el mateix jaciment, és suficientment ampli i permet garantir les mesures de distanciament social dictades per les autoritats sanitàries per la Covid-19.

Des de l’Ajuntament d’Abrera preveiem que aquesta tardor es pugui fer l’acte commemoratiu i d’obertura amb les autoritats de les diferents administracions, ajornat primer pels aiguats del temporal Glòria i, després, posposat a causa del confinament pel Coronavirus. Recentment l’empresa Patrimoni Actiu, liderada per l’arqueòleg Òscar Augé, ha dut a terme les tasques de restauració dels desperfectes que el temporal Glòria va ocasionar a les trinxeres, convertint el bé patrimonial novament en un espai visitable i clarament delimitat.

Aquest estiu, visiteu el jaciment arqueològic de les Trinxeres de la Guerra Civil d'Abrera!