Commemorem el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores donant suport a la campanya 'Si sembla fake, ho és'
14/3/2025
Cada any, per commemorar el 15 de març, Dia Mundial dels drets de les persones consumidores, els Serveis Públics de Consum, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, realitzem una campanya a favor del consum responsable que aquest any va adreçada a adolescents i joves. Aquest col·lectiu és especialment vulnerable a les estafes i enganys que circulen per les xarxes socials i són, a més, el col·lectiu que menys reclamacions posen als Serveis Públics de Consum. Des del Servei Públic de Consum d’Abrera ens sumem a la campanya 'Si sembla fake, ho és'.
Amb aquesta campanya volem alertar de les males pràctiques que proliferen a les xarxes socials i a les plataformes digitals i apropar els Serveis Públics de Consum de la demarcació a tota la ciutadania, però especialment al públic més jove.
Amb aquesta campanya volem alertar de les males pràctiques que proliferen a les xarxes socials i a les plataformes digitals i apropar els Serveis Públics de Consum de la demarcació a tota la ciutadania, però especialment al públic més jove.
Consells per estar alerta a la xarxa
La campanya inclou alguns consells pràctics adreçats especialment als més joves, com ara:
- Desconfiar dels missatges rebuts a través de les xarxes socials o per correu electrònic de persones desconegudes i no clicar els enllaços que puguin contenir.
- No respondre mai correus electrònics que sol·licitin dades personals o financeres.
- Sospitar de pàgines que ofereixen, a preus anormalment reduïts, productes de luxe o d’alta gamma: podria tractar-se de productes falsificats o robats.
- Anar amb compte amb webs que ofereixen gaudir, en descàrrega o en streaming, de pel·lícules, música o llibres de manera gratuïta i amb un simple formulari de registre. Les dades personals podrien ser utilitzades.
- Als portals de compravenda d’articles de segona mà, consultar valoracions o comentaris de la persona venedora o compradora per part d’altres usuaris i recordar que en la compravenda entre particulars no s’apliquen les garanties legals previstes en la normativa de protecció de consumidors.
- Si es descarrega una aplicació per comprar per Internet, fer la descàrrega des de la pàgina oficial, investigar l’entitat desenvolupadora de l’aplicació, llegir els comentaris i la puntuació atorgada per altres persones usuàries i consulta els termes legals i la política de privacitat.
- Trobareu la informació del Dia del Consumidor de 2025 al web de la Diputació de Barcelona fent clic aquí.
Consulteu els serveis que us oferim al Servei Públic de Consum d'Abrera!
Maite Novell, regidora de Promoció Econòmica i Comerç
"Un dels objectius estratègics i actuacions que contempla l’Abrera Activa del nostre Pla Estratègic Municipal és fomentar el consum responsable i el comerç de proximitat. Des de l'Ajuntament oferim a la ciutadania d’Abrera el Servei Públic de Consum que, a més de donar informació i suport, gestiona i tramita als organismes competents tots els problemes que afecten els consumidors i les consumidores. Cada cop són més les consultes i demandes per part dels nostres veïns i les nostres veïnes, així doncs aprofito per convidar aquelles persones que no tinguin el coneixement a consultar tots els serveis que s’ofereixen en el Servei Públic de Consum d’Abrera mitjançant la web, les xarxes, la ràdio i presencialment a les dependències de Promoció Econòmica”.
Maite Novell: "Un dels objectius estratègics i actuacions que contempla l’Abrera Activa del nostre Pla Estratègic Municipal és fomentar el consum responsable i el comerç de proximitat. Des de l'Ajuntament oferim a la ciutadania el Servei Públic de Consum el qual dona informació i suport referent als problemes que afecten als consumidors i les consumidores d'Abrera".
El Servei Públic de Consum (SPC) d’Abrera és un servei totalment gratuït, inclòs dins la Xarxa Local de Consum, que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu de trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat
El SPC d’Abrera és un servei totalment gratuït que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat
Per concertar cita podeu adreçar-vos directament al Departament de Promoció Econòmica en el nostre horari d’atenció a la ciutadania, de dilluns a divendres de 9 h a 13 h i dimecres 16.30 h a 19 h, a través dels següents canals:
- De manera presencial, a les dependències de Promoció Econòmica, a la 1a planta del Mercat Municipal d'Abrera (c. de Martorell, 20)
- Per telèfon, trucant al T. 93 770 01 02
- A través de correu electrònic a l’adreça promocioeconomica@abrera.cat.
- També es pot contactar directament amb el SPC d'Abrera els dimecres d' 11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h a través del correu consum@abrera.cat
Oferim informació i assessorament directe als nostres veïns i veïnes. Consulteu els serveis que us oferim al Servei Públic de Consum d'Abrera!
- Ajudem i informem sobre com tramitar reclamacions.
- Organitzem campanyes i xerrades de sensibilització a les persones consumidores i al teixit comercial
- Col·laborem en inspeccions informatives de consum.
- Col·laborem amb un espai mensual a través d'entrevistes a l'emissora municipal Ràdio Abrera. Podeu accedir a tots els programes fent clic aquí i a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.
D'altra banda, el SPC d'Abrera està inclòs dins la Xarxa Local de Consum (XLC), que és una agrupació voluntària d'ens locals, sense personalitat jurídica pròpia, constituïda en l'actualitat per 312 serveis de defensa de les persones consumidores de la província de Barcelona, que neix a proposta i amb el suport de la Diputació de Barcelona, amb la pretensió de:
- cohesionar les polítiques i programes locals de protecció i defensa de les persones consumidores i usuàries
- treballar de manera coordinada, compartir iniciatives, objectius i mitjans i evitar les duplicitats
- dinamitzar el consum en l'àmbit local
- donar valor afegit als actuals serveis municipals de defensa de les persones consumidores i usuàries
Línia estratègica "Abrera Activa"
Aquesta acció de l'Ajuntament d'Abrera respon a la línia estratègica "Abrera Activa" del Pla Estratègic Municipal (PEM) per aquest mandat 2023-2027, que respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS), número 12 "Consum i producció responsables". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’Agenda global 2030. A través de l'espai web pem.abrera.cat, la ciutadania pot explorar el PEM i consultar-ne l'estat d'execució i els resultats.
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
- Web abrera.cat
- Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma
- Youtube Ajuntament d'Abrera
- Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
- Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.