DIVENDRES, 13/09/2024 | 20:21 h
  • Commemorem el Dia Internacional per a la Prevenció del Suïcidi, el proper diumenge 10 de setembre
  • Canviem la Narrativa per a Salvar Vides

+ 2

Dia Mundial per a la Prevenció del Suïcidi: Canviem la Narrativa per a Salvar Vides

10/9/2024

En el marc del Dia Mundial per a la Prevenció del Suïcidi, que se celebra cada 10 de setembre, l'Ajuntament d'Abrera, mitjançant la Regidoria de Salut, se suma a la campanya internacional sota el lema "Canviar la narrativa". Aquesta iniciativa cerca trencar l'estigma entorn del suïcidi, generar consciència i fomentar una cultura de suport i comprensió cap a les persones que travessen situacions difícils.

A Abrera, comptem amb una xarxa de recursos sanitaris i socials dedicats a la prevenció del suïcidi. Des dels nostres centres de salut, en coordinació amb serveis de suport psicològic i xarxes comunitàries, oferim programes d'atenció precoç, acompanyament i tractament de salut mental. A més, des dels Serveis Socials del nostre municipi, brindem acompanyament personalitzat a les persones que travessen moments de vulnerabilitat emocional, així com orientació a les seves famílies, tal com ha explicat el regidor de Salut Pública, José Antonio Zafra.

José Antonio Zafra, regidor de Salut Pública

"El nostre objectiu és oferir un suport integral que ajudi a detectar senyals d'alerta i facilitar l'accés als recursos disponibles. L'estigma continua sent una de les barreres principals perquè les persones busquin ajuda. Per això, fem una crida a tota la ciutadania d'Abrera a estar atents, obrir espais de conversa i oferir suport als qui ho necessitin. La prevenció del suïcidi és responsabilitat de totes i tots, i junts podem salvar vides".

Canviem la Narrativa per a Salvar Vides

Conèixer aquesta realitat i promoure accions transversals

El suïcidi és una problemàtica de salut pública alarmant. Segons dades recents de l'INE, en 2022 es va aconseguir la xifra més alta registrada a Espanya, amb una taxa de 8,85 morts per 100.000 habitants. Es van produir 130 suïcidis més de l'estimat inicialment, la qual cosa representa un increment del 5,6% respecte a 2021. Preocupa especialment l'augment de suïcidis en adolescents, en particular entre homes de 15 a 19 anys, on els casos van pujar de 53 en 2021 a 75 en 2022. També és notable l'increment entre dones joves (15 a 29 anys), passant de 79 en 2021 a 117 en 2022.

Des de l’Associació Catalana per a la prevenció del suïcidi es posa en relleu la importància de fixar als calendaris el 10 de setembre com a Dia Internacional per a la prevenció del suïcidi perquè cal fer especial menció que la mort per suïcidi és un tipus de pèrdua que va acompanyada per molt patiment, tant per la persona que experimenta aquest dolor que és extrem com pel seu entorn, que ha de transitar per un tipus de dolor i de dol molt complex. El Dia Internacional per a la prevenció del suïcidi és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i promoure aquestes accions transversals.

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023