DIJOUS, 18/07/2024 | 01:20 h
  • Ens reunim amb personal tècnic d'infraestructures de CatSalut i visitem els terrenys de Can Morral que acolliran el nou Centre d'Atenció Primària d'Abrera

+ 1

Treballem amb personal tècnic d'infraestructures de CatSalut el projecte del nou Centre d'Atenció Primària d'Abrera

16/7/2024

El nostre alcalde, Jesús Naharro, el regidor de Salut, José Antonio Zafra, i personal tècnic municipal han rebut aquest dijous 11 de juliol a l'Ajuntament d'Abrera a personal tècnic d'infraestructures del Servei Català de Salut (CatSalut) i a la directora  del CAP d'Abrera, Verónica Martínez, per analitzar la construcció d'un nou Centre d'Atenció Primària d'Abrera (CAP).

El nou equipament sanitari es construirà en uns terrenys de Can Morral, que el nostre Ajuntament va cedir gratuïtament a l'INCASÒL per a una atenció sanitària més funcional i confortable per a la ciutadania. Després de la reunió s'han visitat els terrenys, que acolliran també una promoció d'habitatges assequibles i una zona comercial.

Salt qualitatiu en la infraestructura sanitària local

El nou CAP suposarà un salt qualitatiu en la infraestructura sanitària local, i donarà resposta a l’increment de població previst al municipi i permetrà crear un entorn d’atenció més funcional i confortable, tant per a la ciutadania com per als professionals. Alhora, es preveu que disposi que nous espais específics per als nous perfils professionals que s’han incorporat en els darrers mesos, com el referent de benestar emocional, el nutricionista comunitari, el fisioterapeuta comunitari i l’higienista dental.

Les valoracions de la reunió i visita als terrenys de Can Morral on es construirà el nou centre sanitari d'Abrera son molt positives:

Jesús Naharro, alcalde

"Hemos mantenido una reunión con el Departamento de Obras de CatSalut para ver los terrenos que desde el Ayuntamiento hemos trabajado con Incasol y que próximamente llevaremos a la sesión plenaria del Ayuntamiento, que hará que el Ayuntamiento disponga de 2.800 metros cuadrados de terreno para que desde CatSalut se empiece el proyecto de un nuevo CAP, que necesitamos urgentemente en nuestro municipio, así como la demanda que hacemos para tener un CUAP".

"Los arquitectos del Departamento de Salud se han entrevistado con los arquitectos del Ayuntamiento de Abrera y ya hemos empezado a elaborar este trabajo para dibujar las necesidades que tenemos, cómo este nuevo equipamiento tendrá que encajar con el entorno de Can Morral, tan deseado por los vecinos y vecinas de Abrera".

Terrenys on es construirà el nou centre sanitari d'Abrera.

• Web www.abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i "X" @AbreraInforma
  • Youtube "Ajuntament d'Abrera"
  • Ràdio Abrera (107.9 FM i www.radioabrera.cat)