DIVENDRES, 12/07/2024 | 14:24 h
  • La Fundació per a la Inclusió Laboral (FIL) redefineix l'identitat per millorar la visibilitat i consolidar la seva missió i valors, en el seu 25è aniversari

+ 1

La Fundació per a la Inclusió Laboral (FIL) redefineix la identitat per millorar la visibilitat i consolidar la seva missió i valors, en el seu 25è aniversari

La fundació aprofita l’efemèride per presentar una imatge corporativa renovada que reflecteix la seva evolució, compromís i creixement continu.

4/7/2024

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha assistit a la celebració del 25è aniversari de la Fundació per a la Inclusió Laboral (FIL), referent en la inclusió sociolaboral dels col·lectius més vulnerables, que ha tingut lloc a la seu del carrer Rebló, al municipi veí d'Esparreguera, aquest dimecres 3 de juliol. Enguany, amb un creixement notori tant en l’àmbit econòmic com geogràfic i coincidint amb el 25 aniversari, la fundació ha redefinit la identitat per millorar la seva visibilitat i consolidar la seva missió i valors arreu del territori.

L'acte, en el qual s'ha presentat la imatge renovada de l'entitat, ha comptat amb els alcaldes i alcaldesses dels municipis que formen part del Patronat de la Fundació, l'òrgan màxim de govern. Així, juntament amb el nostre alcalde, Jesús Naharro, van assistir l'alcalde d'Esparreguera, Eduard Rivas, l'alcaldessa de Collbató, Gemma Rodríguez, l'alcalde d'Olesa, Jordi Parent, així com la presidenta del patronat del FIL, Pilar Salat, i el director d'entitat, Jordi Minguito, entre d'altres.

Donar resposta a les necessitats de col·lectius vulnerables
amb capacitats diverses

El 1999, ara fa 25 anys, els Ajuntaments d'Abrera, Olesa de Montserrat, Esparreguera, Sant Esteve de Sesrovires i Collbató van compartir la inquietud de donar resposta a les necessitats de col·lectius vulnerables amb capacitats diverses. Per aquest motiu, van començar a treballar amb l’objectiu comú de tirar endavant un projecte que donés cabuda a les realitats de les persones vulnerables. D’aquesta iniciativa va sorgir el FIL. Les valoracions són molt positives:

Jesús Naharro, alcalde

“Estamos muy orgullosos y contentos de que celebremos el 25 aniversario de la fundación FIL, una fundación que nació en 1999 de la mano de cinco municipios, Abrera, Esparreguera, Olesa, Sant Esteve de Sesrovires y Collbató, los cuales los alcaldes y alcaldesas de aquel momento tuvieron la visión y la iniciativa de poder trabajar un centro especial de trabajo que da oportunidades a las personas con difícil inserción".

“Han ocurrido muchas situaciones, han superado diferentes inconvenientes pero, sobre todo, nos encontramos después de 25 años con una Fundación FIL llena de salud, llena de energía y llena de proyectos, donde las personas son el principal motor, el centro de las acciones y del modelo de gestión, que dedica completamente la energía y los recursos a la inserción de las personas con dificultad. El FIL se ha diversificado, ya no solamente trabaja dentro de empresa,s sino que asume sus propios contratos, se moderniza, forma, prepara y, sobre todo, acompaña y crea oportunidades. Desde el Ayuntamiento de Abrera les deseamos un feliz 25 aniversario y deseamos que tengan 25 años más”.

Pilar Salat, presidenta del patronat del FIL

"Hi ha hagut un canvi d’imatge corporativa, ja som FIL, i som una empresa que som nosaltres mateixos. Fa 25 anys que els alcaldes van començar a dir ‘No ens em sortim! Què fem?’, i d’això fa 25 anys i estem molt contents, perquè 400 treballadors i treballadores no es diu cada dia”.

“Nosaltres diem, per ser molt optimistes, que no caldria que existissim, perquè la gent hauria de poder incloure’s a l’empresa ordinària, però això és molt maco, potser passarà. Aquí no només és l’oportunitat de treballar, sinó que després t’ajuden en el lleure, en la rehabilitació, en les visites mèdiques, amb oportunitats diferents. Sobretot amb gent que, amb una determinada edat, molt jove, no pot continuar treballant al mateix ritme, i se’ls acompanya sense perdre capacitat econòmica, que això és molt important”.

Consulteu el nou espai web de la Fundació per a la Inclusió Laboral (FIL) fent clic aquí

Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem la Fundació per a la Inclusió Laboral (FIL) pel seu 25è aniversari!

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023