DISSABTE, 27/07/2024 | 15:23 h
  • Abrera lliure d'LGTBIfòbia! Commemorem el Dia Internacional per l'esport lliure d'LGTBIfòbia

Abrera lliure de LGTBIfòbia! Commemorem el Dia Internacional per l'esport lliure de LGTBIfòbia

19/2/2024

Abrera lliure de LGTBIfòbia! El dia 19 de febrer s'ha fixat com el Dia Internacional contra l’Homofòbia en el Futbol, fent coincidir la commemoració amb la data de naixement Justin Fashanu, el primer jugador de futbol que es va declarar públicament gai i que als 37 anys va acabar suïcidant-se fruit de les pressions que va rebre en motiu de la seva orientació sexual des que parlés obertament de la seva homosexualitat.

Des de l’Ajuntament d’Abrera ens sumem un any més a rebutjar qualsevol mena d’agressió LGTBIfòbica i volem encoratjar a totes les entitats esportives a denunciar qualsevol tipus d’agressió, insult, amenaça, xantatge o incitació a la violència o a la discriminació en els terrenys de joc, en les grades de les instal·lacions esportives o en les xarxes socials per acabar amb la LGTBIfòbia en l’àmbit de l’esport i arreu.

Aquesta diada, que es commemora aquest dilluns 19 de febrer, té l’objectiu de visibilitzar la necessitat de garantir els drets de totes les persones a gaudir d’una pràctica esportiva lliure de qualsevol mena de discriminació per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

Des de l’Ajuntament d’Abrera ens sumem un any més a rebutjar qualsevol tipus d’agressió LGTBIfòbica i volem encoratjar a totes les entitats esportives a denunciar qualsevol tipus d’agressió, insult, amenaça, xantatge o incitació a la violència o a la discriminació en els terrenys de joc, en les grades de les instal·lacions esportives o en les xarxes socials per acabar amb la LGTBIfòbia en l’àmbit de l’esport i arreu.

Durant el cap de setmana als equipaments esportius municipals s’ha pogut veure les pancartes de suport a la diversitat afectiva sexual i de gènere i de rebuig a la LGTBIfòbia en l’àmbit de l’esport.  També s’ha animat a totes les entitats esportives i a tota la ciutadania a compartir imatges, missatges o vídeos a les xarxes socials per donar suport a la denúncia social contra la LGTBIfòbia en l’esport amb els hashtags #esportsenselgtbifobia #abreralliurelgtbifobia!

Abrera lliure de LGTBIfòbia! Des de l'Ajuntament animem a totes les entitats esportives i a tota la ciutadania a compartir imatges, missatges o vídeos a les xarxes socials per donar suport a la denúncia social contra la LGTBIfòbia en l’esport amb els hashtags #esportsenselgtbifobia #abreralliurelgtbifobia!

Us animem a compartir-nos les vostres fotografies etiquetant-nos també a Instagram: @abrerainfo o enviant-les per correu electrònic a dones.igualtat@abrera.cat

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023