DISSABTE, 27/07/2024 | 14:50 h

El Centre Excursionista d’Abrera celebra 40 anys d’història! Enhorabona!

20/5/2021

Des de l’Ajuntament d’Abrera felicitem el Centre Excursionista d’Abrera pels seus quaranta anys d’història i agraïm la tasca desenvolupada al llarg d’aquests anys en l’àmbit de l’esport, del medi ambient i també del patrimoni cultural. La feina i dedicació de l'entitat al nostre municipi té un gran valor. No només per la seva vessant esportiva sino també cultural. Una associació que, a més de gaudir de la riquesa mediambiental i cultural d’Abrera, també ha dut el nom del nostre municipi arreu del món.

Quaranta anys de gestes, d’aventures, de descobriments, d’experiències, de desafiaments i reptes. Quaranta anys de somnis complerts i de plans per materialitzar. Quaranta anys duent a terme tota mena d’activitats culturals i esportives amb la muntanya com a protagonista i duent el nom d’Abrera als pics més alts. El president de l’entitat, José Luis Montero, ha destacat que  “un gran treball en equip va ser l’ascens al pic Lenin en el Pamir, en Taykistan (antiga república soviètica), Islàndia, el Vietnam, la volta al món realitzada per la nostra sòcia Eva Gálvez o a Groenlandia. 40 anys han donat per molt. I el que ens queda!”

Apassionats per les muntanyes

Dos joves matrimonis amants de la muntanya, van voler transmetre la seva inquietud al jovent d’Abrera. Ensenyar noves formes d’oci i esbarjo. I és que, aleshores, a Abrera no hi havia cap moviment dedicat a l’excursionisme. L’escoltisme els campaments, les aventures a l’aire lliure funcionaven i amb força en ciutats i pobles importants de l’entorn. Per què no podia funcionar també a Abrera? Amb el valuós ajut de l’Associació de Pares i Mares d’alumnes del Col·legi Francesc Platón i Sartí, va començar aquesta aventura que avui és el Centre Excursionista d’Abrera. La primera reunió oficial de l’entitat va ser un 28 de març de 1981 ( el mateix any del cop d’estat fallit d’Antonio Tejero) i fins avui. Un camí que s’ha pogut recórrer gràcies a les nombroses “persones que han contribuït amb el seu esforç i entusiasme i que malgrat totes les dificultats que avui dia ens omple d’obligacions, lleis i responsabilitats, seguim apassionats per les muntanyes, per assolir reptes i cims i per continuar portant el nom d’Abrera per tots els racons de la nostra geografia”, tal com afirma Montero.

Projectes de l'entitat

La situació sanitària que ens ha tocat viure ha paralitzat el món sencer. Entitats, comerços, individus... Tot ha quedat aturat i ha obligat a canviar, modificar o posposar plans i projectes. Com la resta d’entitats, el Centre Excursionista d’Abrera també s’ha hagut d’adaptar a aquesta anòmala situació. “Hem aplicat estrictament totes les indicacions de les resolucions, les sortides s’han fet amb mascareta, en els desplaçaments en cotxe anava només la unitat de convivència i no hem entrat en cap bar a esmorzar com fèiem abans. El local social ha estat tancat tots els dies possibles i en cas d’accedir-hi sempre amb la mascareta i mai més de sis persones. Sortosament ens ha funcionat i no hem produït cap focus de contagi” ha explicat Sònia Melús, integrant del club.

De mica en mica, amb la millora de la situació sanitària es comencen a restablir les activitats que havien quedat congelades. En aquest sentit, i tal com argumenta la mateixa Melús “quan la situació millori i finalitzin totalment les restriccions la idea és tornar a l’activitat habitual, intentarem recuperar alguna de les iniciatives proposades pel quarantè aniversari i que han quedat només en projecte. Desitgem que per a la tardor ja sigui possible reprendre l’activitat, si més no, amb certa normalitat.”

Activitats i contacte

Les activitats principals del Centre Excursionista d’Abrera són els esports de muntanya en totes les seves vessants: la muntanya, l’esquí, la BTT, l’escalada, la marxa nòrdica, els trails de muntanya, etc. A més, recentment, també han incorporat una nova activitat, la marxa aquàtica (caminades per la platja). Per més informació podeu visitar el web www.ceabrera.org. També podeu contactar amb l’entitat a través el correu info@ceabrera.org o per telèfon al 630 694 787. D’altra banda, també teniu l' opció de federar-vos a través del centre mitjançant  la llicència online que ofereix la Federació d’Entitats d’Excursionistes de Catalunya i que permet efectuar tots els tràmits de forma telemàtica. El local social de l’entitat es troba al carrer major, número 22 d’Abrera, però actualment estan restringides les visites no concertades.

Per conèixer tots els detalls del 40è aniversari del Centre Excursionista d'Abrera i les seves activitats, també podeu escoltar L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del passat divendres 14 de maig fent clic aquí i a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

Des de l’Ajuntament d’Abrera volem transmetre la nostra més sentida enhorabona a l’entitat i l'engresquem a continuar buscant nous reptes de cara al futur.

Moltes felicitats i llarga vida al Centre Excursionista d’Abrera! No deixeu mai de fer camí!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ