Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIMECRES, 05/02/2025 | 23:53 h

Impulsem el Xec nadó, un ajut per famílies amb fills i filles nascuts/des i adoptats/des durant el 2018

9/7/2018

Amb l’objectiu de reforçar la família com estructura bàsica de les relacions afectives interpersonals i com a factor de cohesió social, des de l’Ajuntament d’Abrera impulsem una nova iniciativa per donar suport a les unitats familiars del municipi. Es tracta d’un ajut únic de 300 euros per compensar les despeses que comporta el naixement o adopció d’un fill o filla durant l’any 2018.

Per poder accedir a l’ajut és necessari trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament d’Abrera i s’han de complir amb els requisits estipulats a l’article 13 de la Llei 38/2003 de subvencions.

Un dels dos progenitors o adoptants ha d’estar empadronat/da a Abrera i almenys la mare, el pare o tutors/es ha de tenir una antiguitat mínima d’un any d'empadronament previ al naixement o adopció. Així mateix, el nen o nena ha d’estar empadronat a Abrera.


En cas de separació dels progenitors, el/la sol·licitant haurà d’acreditar que té assignada la guàrdia i custòdia del fill/a objecte de l’ajut.


L'Ajuntament podrà comprovar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades. En cas d'incompliment per part dels perceptors/es de qualsevol de les obligacions previstes en aquestes bases, l'Ajuntament procedirà, previ tràmit d'audiència, a l'anul·lació o revocació total o parcial de l’ajut, amb l'obligació inherent de les persones beneficiàries de retornar les quantitats percebudes.

 

Com podem aconseguir l’ajut?

Presencialment en el registre general d’entrades de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament d’Abrera (plaça de la Constitució, 1) de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores (dimarts i dimecres de 16.30 h a 19.00 h). Els mesos de juliol i agost, les tardes dels dimecres. Les sol·licituds i la documentació requerida s'hauran de presentar mitjançant model d'instància normalitzat.

 

 A la secció e-tràmits d’aquesta pàgina web, feu clic aquí.


Per sol·licitar la subvenció caldrà presentar, a més, la documentació següent:

- Fotocòpia del DNI o equivalent de la persona sol·licitant.

- Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions per a ser beneficiari de subvencions previstes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003.

- Còpia del llibre de família o còpia de la resolució judicial de constitució de l’adopció.

- En cas de separació, document acreditatiu de tenir la guarda i custòdia del menor.

 

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació plena de les bases reguladores de la subvenció. L'ajuntament comprovarà d'ofici l'empadronament i la situació d'estar al corrent de les obligacions tributàries municipals. A aquests efectes, s'unirà als expedients individuals prova fefaent d'aquests extrems.

 

Es podrà sol·licitar l’ajut, publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, fins el 18 de gener de 2019. Recordem que l’ajut va destinat als nadons nascuts entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2018.

 

Per a més informació contacteu amb el Servei d’Acció Social de l’Ajuntament (carrer Tarragona, 2), de dilluns a divendres de 9 a 14 hores del matí, i dimarts i dimecres de 16 a 19 de la tarda, al telèfon de contacte 937702911 i al correu electrònic s.socials.abrera@ajuntamentabrera.cat

 

 

 

 


  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies