DIVENDRES, 27/09/2024 | 09:29 h

Commemorem el Dia Mundial de la Poesia amb una ruta literària pels comerços d’Abrera

4/4/2018

Com a colofó de la setmana dedicada al Dia Mundial de la Poesia que se celebra arreu el dia 21 de març, el divendres 23 de març passat vam fer una ruta per visitar els comerços d’Abrera adherits a la campanya i llegir diferents poemes.

L’activitat va comptar amb la participació dels poetes locals José Luis García Herrera i Xavier Nobella, juntament amb l’Escola d’Adults i usuaris i usuàries de la Biblioteca. L’inici es va fer a la Biblioteca visitant l’exposició “Paisatges literaris” a càrrec del Servei de biblioteques, que es podrà visitar fins el proper 13 d’abril a la primera planta de la Casa de Cultura.

La primera parada es va fer al comerç Reprobaix on el poeta local José Luis García Herrera va llegir “Sobre el páramo agreste”. Posteriorment es van visitar els comerços Llibreria Walt Disney, Foto Art, Remarc, Quieropràctica Mar, Pastisseria Duch fins a arribar al Mercat Municipal d’Abrera. La recta final de la ruta es va dur a terme als comerços de la Llibreria Abrera, Catalamancha, Gráficas Lorite, Peixateria Dolz i Ferreteria Scorpio. Entre d’altres, es van escriure poemes als aparadors dels poetes i poetesses Joanna Raspall, Joan Vinyoli, Félix Grande, Federico Garcia Lorca , Manuel de Pedrolo , Joan Brossa i Joan Margarit, entre d’altres.

La iniciativa ha tingut molt bona acceptació entre els comerços, l’Associació de comerciants d’Abrera i els vianants que van poder gaudir d’aquesta ruta.