DIUMENGE, 20/10/2024 | 09:44 h

Es fa efectiu el desmantellament de la nau industrial del P.I. Can Vilalba que estava en runes

24/1/2018

Amb la crisi econòmica, una industria situada al Km. 2,9 de la carretera BV-1201 del polígon industrial Can Vilalba va quedar sense activitat i amb desús. Des de l’Ajuntament vam reclamar reiteradament a la propietat el desmantellament total de la nau, que finalment s’ha fet efectiu.

El tancament de la fàbrica, dedicada a l'activitat textil, va provocar el seu desmantellament furtiu fins a esdevenir una edificació ruïnosa i amb perill per a la seguretat de les persones.

L’edificació de l’antiga fàbrica, d’uns 9.000 m2, es va declarar en estat de ruïna tècnica, econòmica i urbanística, amb la qual cosa des de l’Ajuntament vam requerir a la propietat (SAREB, Societat de gestión de Activos procedentes de la Reestructuración Bancària) el seu desmantellament total.

El tràmits de reclamació de l’Ajuntament a la propietat han estat continus arribant a imposar-se diverses multes coercitives per incompliment de les ordres imposades. Aquest desmantellament s’ha fet efectiu a finals de l’any 2017 i suposa una actuació per a la millora del paisatge urbà, en aquest d’una parcel·la industrial, per tal de mantenir-lo segur i no degradat.