DIVENDRES, 09/08/2024 | 15:32 h

Abrera acosta la música en viu a la població (1)

10/1/2010

L´Ajuntament d´Abrera ha aprovat el mapa acústic del municipi que permet conèixer el nivell de soroll del municipi amb l´objectiu de preservar la qualitat de l´ambient sonor dels veïns i delimitar els seus usos i activitats. L´establiment de zones de sensibilitat acústica també possibilita reclamar, per exemple, a les administracions responsables de les infraestructures de transport com carreteres i ferrocarrils l´adopció de mesures correctores per reduir l´afectació al veïnat.

Aquest mapa de capacitat acústica, que es va aprovar al ple de setembre, és el pas previ per adaptar l´ordenança municipal referent al soroll i les vibracions. Ara l´actual ordenança, vigent des de 1994, es podrà actualitzar d´acord amb la nova legislació quan s´hagi adaptat la llei catalana amb l´espanyola, cosa que està prevista per als propers mesos.

La llei estableix que qualsevol canvi en el planejament urbanístic o en la xarxa viària suposa modificar aquest mapa.

Per tal de retratar els nivells reals de soroll a cada zona d´Abrera tècnics d´una empresa especialitzada han estat efectuant mesuraments de soroll durant el darrer any i mig a diversos indrets del municipi. En alguns llocs estratègics s´ha comptat amb la col·laboració dels mateixos veïns que han permès la col·locació d´aparells de medició als seus balcons i patis.

Aquest mapa fixa la sensibilitat dels nuclis de població distribuïts en tres zones de sensibilitat acústica: alta, moderada i baixa.

Les zones de sensibilitat acústica alta són zones residencials amb poca activitat comercial i que tampoc són zones de pas com els carrers de Ca n´Amat, Les Carpes, El Suro, Can Vilalba i Sant Miquel i diversos barris del nucli urbà com El Rebato, Can Morral, Sant Hilari o Els Pisos on el soroll al carrer no supera els 60 decibels de dia i els 50 de nit.

A les zones de sensibilitat acústica moderada els nivells de soroll admissible pugen a 65 decibels de dia i 55 de nit. Es tracta de la carretera d´Ullastrell i de carrers transitats del municipi com el Passeig de l´Estació o el carrer Major o carrers propers a les carreteres principals com el carrer Rebato, proper a l´autovia, o l´avinguda de Sant Hilari, pròxima al ferrocarril.

Finalment el mapa estableix com a zona de sensibilitat acústica baixa aquella amb nivells de soroll superiors als 70 decibels de dia i 60 de nit i corresponen a la carretera de Les Carpes, el polígons industrials i els eixos viaris principals del nucli urbà com l´Avinguda de la Generalitat o l´Avinguda Lluís Companys.

Tots aquells nivells es refereixen a l´ambient exterior, és a dir, de carrer, de manera que seran molt més baixos a l´interior dels habitatges.