DILLUNS, 21/10/2024 | 07:27 h

L’altíssima participació converteix la Festa Major d’Abrera en tot un èxit

7/7/2016

Passada la Festa Major d’enguany, des de l’Ajuntament d’Abrera fem un balanç molt positiu d’aquesta gran celebració, que ha viscut el municipi amb la col•laboració d’entitats i veïns i veïnes.

La sensació que ha quedat després d’aquests cinc dies de festa i activitats és clarament positiva. Els abrerencs han demostrat que tenien ganes de sortir al carrer i gaudir al màxim del programa de festes.

Actes previs

El cant i la música de la Coral Contrapunt d’Abrera va iniciar, diumenge passat 19 de juny, les activitats programades per la Festa Major d’enguany.

Sota la direcció de l’Oriol Hernández i l’acompanyament al piano del Jordi Casas, la formació del nostre municipi va oferir un variat repertori amb peces de diferents estils musicals a l’auditori del Centre Polivalent d’Abrera.

El concert també va comptar amb l’actuació de l’orquestra de corda de l’Escola Municipal de Música d’Abrera, que va interpretar temes populars de països com Ucraïna i peces clàssiques de compositors com Txaikovsky.

Diumenge, 26 de juny, l’Associació Los Vikingos del 600 van organitzar la tradicional trobada de cotxes clàssics Seat 600 a la plaça Rafael Casanova.

Dimecres 29 de juny

El tret de sortida a la festa va tenir lloc a l’església de Sant Pere d’Abrera i l’hort de la Parròquia amb la Missa Major i el concert vermut amb el grup David Monné Quintet. A la tarda, les AMPES de l’Escola Francesc Platón i Sartí es van encarregar de la xocolatada que van poder gaudir les famílies tot veient l’espectacle de circ Rodolfo & Rita. A la nit, el Parc de l’Estació va acollir una sessió de cinema jove al carrer amb la pel·lícula Jurassic world.

El dijous 30 de juny, tot i no ser pròpiament Festa Major, hi havia dos espectacles programats que van resultar ser un èxit: Cabaré Parodia de la mà de la companyia Circo Los i l’espectacle de comèdia i improvisació Improshow, que va provocar les riallades dels espectadors que ho presenciaven a l’escenari Casals.

Divendres 1 de juliol i dissabte 2 de juliol

Aquesta ha estat una festa molt participativa, especialment el vespre del dia 1 de juny, amb una batukada de ritme frenètic a càrrec de Brincadeira, el pregó d’Andrés Torres, dedicat especialment als “quarentons” del municipi, i el gran correfoc organitzat per Bram de Foc. També hi van participar les colles de Molins de Rei i els de Montornès del Vallès. A més, l’escola de ball Juan Antonio Garcia i el grup de dansa urbana del Casal de Joves ens van oferir una gran exhibició de balls i coreografies a l’escenari Trueta. L’Orquestra Maravella va fer gaudir del seu estil impecable amb un concert de tarda i un ball de nit a l’escenari Casals. I els més joves no es van perdre la cita a l’escenari Morral amb BIGFRIDAY, una actuació que va comptar amb una massiva participació, amb més públic que en l’edició anterior. Els joves van poder escoltar els ritmes frenètics d’aquest festival de ball, música i colors.

Dissabte al matí va començar amb els esdeveniments esportius com el festival de gimnàstica artística de la Vinya o la trobada de xapes al centre polivalent. Va continuar amb el Campionat de Skate, on molts joves van poder participar en aquesta activitat. Pels qui els hi agrada més esprémer el cap, el Torneig d’escacs va ser el seu espai. Com cada any, Juventudes Rocieras ens van oferir un espectacle flamenc sensacional on el cos de dansa i grup musical van demostrar el seu gran talent. Més entrada la tarda, el cercavila amb l’espectacular trobada de gegants va passejar-se per tot el municipi fent les delícies de petits i grans. Teatre a càrrec dels Illets amb l’obra “La conferència” o la Masterclass de zumba a les ordres de Juan Antonio Garcia van ser més aportacions de les implicades entitats d’Abrera.

Ben entrada la nit, va arribar l’esperada festa revival a l’escenari Casanova amb els DJ’s Emilio, Alfred i Jordi, que van fer omplir de gom a gom la plaça Rafael Casanova. Un èxit que de ben segur farà que es torni a repetir aquesta activitat. L’orquestra Selvatana, pels més clàssics, i el Festival TopPlaylist, a l’escenari Morral, van completar la nit.

Diumenge 3 de juliol

Diumenge va haver-hi activitats familiars i tradicionals com el Cineclub familiar, la Matinal Castellera amb Castellers d’Esparreguera i Castelldefels o la Gran Festa de l’Escuma per la tarda.

El final de festa el van protagonitzar les sardanes a càrrec de la Cobla Vila d’Olesa, el piromusical i la nit d’havaneres amb el grup Roques Blaves.

Novetats d’enguany

La denominació dels escenaris, la presència d’informadors de Festa Major i el piromusical són novetats que hem incorporat a la festa d’enguany. Les enquestes de satisfacció fetes per aquests informadors faran que de cara a l’any vinent puguem corregir i millorar tot allò que els abrerencs esperen.

El secret perquè tot hagi sortit bé aquesta Festa Major és ben senzill: un bon treball fet en equip amb una bona actitud. Un equip format per la ciutadania, les entitats i el personal de l’Ajuntament. Així que la valoració general, és clarament positiva i mèrit d’aquest equip format per tots plegats.

Des de la regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Abrera agraïm el treball realitzat aquesta Festa Major per la Brigada Municipal, Policia Local i Protecció Civil. També donem les gràcies a totes les entitats del municipi, i a tots els abrerencs i abrerenques per la seva implicació en la nostra festa. Gràcies a l’esforç de tots i totes podem afirmar un any més que la Festa Major ha estat tot un èxit!