DISSABTE, 28/09/2024 | 11:27 h
  • VISITA ATL

Entra en funcionament la nova canonada de subministrament d’aigua potable a Abrera

9/5/2016

El nostre municipi disposa d’una nova canonada de subministrament d’aigua potable. L’empresa ATLL Concessionària de la Generalitat SA, ha finalitzat la construcció d’una canonada de 2,2 km de longitud i 355 mm de diàmetre que connecta la xarxa d’ATLL, situada al marge dret del riu Llobregat, amb el dipòsit municipal de Sant Ermengol.

Per la construcció d’aquesta nova canonada s’han realitzat dues grans perforacions, una per sota la línia de Ferrocarrils de la Generalitat i la carrera C-55 i l’altra per sota l’autovia A2. També s’han realitzat tots els elements elèctrics i d’automatització necessaris per a la seva posada en servei.

Increment de demanda

La nova canonada dóna resposta a l’augment de demanada d’aigua a Abrera fruit del creixement de l’activitat econòmica. L’obra té un pressupost aprovat per l’Agència catalana d’aigua (ACA) de 1,29 milions d’euros i forma part del Pla d’inversions d’ATLL Concessionària. D’aquests, 700.000 són aportació de l’Ajuntament d’Abrera.

L’alcalde, Jesús Naharro, el regidor d’Obres i serveis, Albert Roca, i el cap de Brigada i de la Companyia d’Aigües, Antoni Jiménez, han visitat aquest dilluns 9 de maig la instal·lació, que ja es troba operativa, acompanyats per director de l’Agència Catalana de l’Aigua, Jordi Agustí, i el director general d’ATLL Concessionària de la Generalitat SA, Alfredo Gutiérrez.

“Aquesta és una obra molt important pel creixement del nostre municipi. Totes les infraestructures que tenim, tant empresarials com urbanístiques, han de tenir una seguretat en el subministrament de l’aigua”, ha explicat l’alcalde.

El director de l’ACA, per la seva banda, ha destacat el compromís de la Generalitat amb proveir aigua en qualitat i quantitat pel desenvolupament del teixit social i industrial, en aquest cas a Abrera.

Amb aquesta obra, el nostre municipi disposa d’una doble canonada d’abastament d’aigua potable, que permet el subministrament d’aigua de forma interrompuda, en cas que l’antiga canonada s’hagi d’intervenir per tasques de manteniment.