DISSABTE, 28/09/2024 | 09:20 h

Manifestem el nostre rebuig al tancament de línies de P3 i l´escolarització dels alumnes de primer d´ESO en mòduls

24/3/2016

Arrel de la decisió de Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat d’eliminar una línia de P3 a una escola d’Abrera (Francesc Platón i Sartí) i la ubicació de tots els alumnes de primer d’ESO als mòduls que la inauguració de la nova escola de primària alliberarà, la posició de l´Ajuntament d´Abrera és la següent:

1.- Manifestem el nostre rebuig al tancament de línies de P3 al municipi i defensem poder consensuar les decisions que afectin a Abrera entre Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat, Ajuntament i centres educatius.

2.- Manifestem el nostre rebuig a que els alumnes de primer d’ESO cursin a curt i mig termini l’escolarització en mòduls. Considerem que no s’han explorat totes les possibilitats i defensem la necessitat de buscar i valorar alternatives.

3.- La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Abrera al llarg d’aquests mesos ha estat estudiant les dades d’espais i alumnes, cercant alternatives a l’estada en mòduls i s’ha reunit amb els centres educatius per a consultar-los i consensuar vies alternatives. L’Ajuntament ha ofert els seus serveis tècnics per a l’estudi de l’ampliació de l’institut i està disposat a l’exploració de nous camins, d’aplicació immediata, donada la urgència de la situació.

4.- L’Ajuntament d´Abrera va expressar verbalment i per escrit a Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat la seva disconformitat en ambdòs temes i va demanar-los que reconsiderés, amb efectes immediats, la supressió de la línia de P3, que s’inclogués la tercera línia a l’aplicatiu informàtic de l’escola abans del 30 de març (data d’inici de la presentació de sol·licituds de plaça del procés de preinscripció i matrícula), el valorar alternatives a l’ubicació dels alumnes de primer d’ESO i, davant el col·lapse d’espais de l’institut, treballar per la seva ampliació.

5.- L’Ajuntament d´Abrera va demanar a Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat una reunió que serà efectiva en breu termini.