DILLUNS, 21/10/2024 | 00:18 h
  • RODA HOMES VIOLENCIA

Abrera acull una Roda d´Homes contra la Violència Masclista

22/10/2015

Des de l´Ajuntament d´Abrera hem col·laborat en la Roda d´Homes contra la Violència Masclista, que va tenir lloc aquest dimecres 21 d´octubre a les 19 hores a la Plaça de la Constitució. L´Associació Abrera Contra la Violència de Gènere (AACVG), en col•laboració amb l´Associació d´Homes per la Igualtat de Gènere (AHIGE), va convocar l´acte.

Ja fa nou anys que el moviment d´homes per la igualtat convoca al públic masculí a participar en aquestes concentracions. La roda va ser un acte simbòlic en el qual un grup de persones formen un cercle al voltant d´un gran llaç blanc en les vores del qual s´encenen espelmes.

En el mateix acte es va llegir un manifest de rebuig al masclisme i de suport i record a les víctimes, a les quals es va dedicar un minut de silenci. D’aquesta manera, l´entitat va sumar el suport del públic masculí a la lluita contra violència masclista perquè, com es repeteix en els lemes d´aquestes concentracions, “el silenci ens fa còmplices” i “la igualtat és cosa de tots”. A la resta d´Espanya també han tingut lloc concentracions d´aquest tipus en més de vint localitats, que han estat convocades per AHIGE o grups locals d´homes per la igualtat.

Orígens del 21 d´octubre
El 21 d´octubre és un símbol per al moviment d´homes per la igualtat, ja que en 2006 es va organitzar a Sevilla la primera manifestació de participants exclusivament masculins contra la violència de gènere, en el marc d´una trobada estatal. Amb tot, no va ser fins al 2011 amb la “Declaració de Barcelona” quan les entitats de tot el territori espanyol van situar el 21 d´octubre com el dia en el qual els homes es fan visibles contra la violència masclista. En l´actualitat, Homes per la Igualtat de Gènere s´ha convertit en un moviment social en creixement que ha permès que hi hagi rodes d´homes contra la violència masclista a tot l´Estat espanyol i a diferents països llatinoamericans.