DISSABTE, 28/09/2024 | 05:15 h

Activació de la fase d´alerta de l´Inuncat per fortes pluges

12/6/2015

Es comunica que en base a les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya i per les afectacions que es preveu que se´n poden derivar, s’activa el Pla especial d´emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) en fase d’Alerta.

Es manté la previsió de pluges a tot el territori amb superacions de més de 20mm en 30 minuts, guanyant intensitat a les hores centrals del dia i sobretot a les comarques del nord de Barcelona i de Girona. Els xàfecs aniran acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra; també poden coincidir amb fortes ratxes de vent. La distribució territorial del fenomen a la zona avisada és de tipus local, és a dir, que pot afectar-ne fins a un 30%.

La previsió de pluges es manté per les hores centrals de demà dissabte i diumenge tot i que en menor intensitat i amb una afectació territorial en disminució.

Divendres, 12 de juny de 2015