DIUMENGE, 20/10/2024 | 21:34 h
  • congres dones pet

Abrera, subseu del 4t Congrés de Dones del Baix Llobregat

17/10/2014

Amb motiu del 4t Congrés de les Dones del Baix Llobregat que porta per títol "Les Dones com agents de canvi social i econòmic",  Abrera ha organitzat una jornada debat oberta a tota la població.

Emmarcada en l´eix de "Les dones com agents de canvi social", la trentena de dones assistents van participar en un debat sobre el lideratge de les dones en els moviments socials des de la perspectiva històrica, legal, feminista i d´activisme social.

L´alcaldessa d´Abrera, Maria soler, va ser l´encarregada de presentar l´acte destacant l´activisme de les dones al Baix Llobregat i també, a Abrera. La regidora de Dones i Igualtat, Cristina Bigordà, va ser la moderadora de l´acte. La sessió va comptar amb la participació de Núria Milà, advocada del servei d´Informació i Assessorament a Dones del Baix Llobregat, que va donar l´enfocament històric i va destacar que les dones sempre han estat agents de canvi social, tant des del punt de vista individual com col·lectiu. Alba Garcia, secretaria de la Dona i Cohesió Social de CCOO, va denunciar que en moments de crisi econòmica com l´actual hi ha una involució global que s´aprofita per desmantellar l´estat del benestar.

D’altra banda, l´activista social i feminista, Meritxell Arenas, va explicar la seva experiència en col·lectius on els joves tenen una forta presència.

Al debat, hi van participar dones a títol individual i d´associacions com la PAH, Dones i Futur, i Abrera contra la Violència de Gènere, entre d´altres. Una delegació de dones d´Abrera seran les representants del municipi al Congrés que se celebrarà els dies 14 i 15 de novembre a Gavà, organitzat pel Consell Comarcal del Baix Llobregat.

Divendres, 17 d´octubre de 2014