DIUMENGE, 20/10/2024 | 21:28 h

Consells de prevenció i autoprotecció en cas d´incendi forestal

29/7/2014

Des de Protecció Civil es donen alguns consells de prevenció i autoprotecció respecte a l’Infocat, el Pla d’emergències per incendis forestals. En aquest sentit, no s’ha d’encendre cap foc ni llençar coets o petards a menys de 500 metres de zones boscoses, ni llençar burilles enceses. I cal evitar els treballs i les activitats que puguin generar guspires.

Les cremes de residus de jardí estan prohibides i cal portar-los a l’abocador o triturar-los. També es recomana allunyar de la casa les reserves de llenya, mantenir una distància mínima de sis metres entre els arbres del jardí, i que les capçades no es toquin. I també cal tenir una mànega de rec flexible prou llarga per envoltar la casa. En el cas de les barbacoes, han d’estar envoltades per una franja de terreny sense vegetació i només es poden utilitzar si són d’obra amb mataguspires i tancament.

En cas d’incendi cal trucar al 112, avisar els veïns i seguir les instruccions de les autoritats. En cas d’evacuació, cal tancar portes i finestres i les claus de pas dels combustibles, i en cas de confinament, cal entrar a casa amb tota la família i els animals domèstics.

Dimarts, 29 de juliol de 2014