DIVENDRES, 27/09/2024 | 19:19 h
  • DSC03498

Prop de 2.000 escolars comencen el curs a Abrera

12/9/2013

Aquest dijous s´ha iniciat el nou curs escolar a Abrera 2013-2014 amb prop de 2.000 alumnes. Del primer cicle d´educació infantil, és a dir de 0 a 3 anys, hi ha matriculats un total de 172 infants, 146 repartits a l´Escola Bressol Municipal Món Petit, i 26 a la Llar d´Infants Quitxalla. En educació infantil de segon cicle i educació primària, hi ha matriculats 1.270 escolars als centres d´Abrera: d´aquests, 633 estudien el proper curs a l´Escola Francesc Plató i Sartí, que compta amb tres línies d´ensenyament; 449 ho fa a l´Escola Ernest Lluch, amb dues línies; i 188 alumnes estudien a l´Escola Abrera, amb una línia, ubicada al recinte del col·legi Ernest Lluch a l´espera de que es construeixi l´edifici de la tercera escola.

Pel que fa a l´educació secundària, l´Institut Voltrera compta amb un total de 550 alumnes matriculats per al proper curs: 440 a l´ESO, i 110 al batxillerat.

L´Ajuntament paga la meitat del cost dels llibres de text

Com en anys anteriors l´Ajuntament subvenciona el 50% de la factura dels llibres de text i material editat de les escoles i 75 euros per a la compra de l´ordinador escolar per a primer d´ESO.

. L´imprès es pot presentar fins al 31 de desembre.

Aquest ajuts estan adreçats a alumnes empadronats a Abrera, de 3 a 15 anys, i que vagin als centres educatius públics o concertats tan d´Abrera com d´altres municipis.

Transport escolar gratuït

El Consistori abrerenc també ha habilitat un servei de bus gratuït als escolars residents als barris de Can Vilalba, Santa Maria, Sant Miquel, Les Carpes i Ca n´Amat. Per aquest curs escolar n´hi ha quatre autobusos que porten alumnes a l´escola Plató i Sartí i un altre a l´Institut Voltrera.  Aquest servei representa un cost al voltant de 100 mil euros que paga l´Ajuntament.

Dijous, 12 de setembre de 2013