Obert al trànsit el vial lateral de l'A-2 per accedir al nucli urbà i al Polígon Industrial Sant Ermengol
19/12/2017
Des de l’Ajuntament d’Abrera vam demanar al ministeri la millora de la senyalització en aquest tram. Per aquest motiu, amb aquesta obertura s’ha instal·lat dos nous semàfors que milloren el trànsit en aquest punt viari.
Tornada a la normalitat
Pel regidor d’Obres i Serveis, Parcs i Jardins, Urbanisme i Mobilitat, Albert Roca, “aquesta obertura suposa una tornada a la normalitat a l’hora d’entrar a Abrera. Els dos nous semàfors són una millora pel funcionament d’aquest creuament entre els camions de gran tonatge que accedeixen al Polígon Industrial Sant Ermengol i els vehicles que entren i surten del nucli urbà del nostre municipi”.
Retràs de les obres
Les obres van començar a finals del mes d’agost de 2016 i s’havien de realitzar en uns mesos. El Ministeri de Foment va desmuntar el vial lateral d’entrada a Abrera al seu pas per sobre del Torrent Gran per reparar, condicionar i millorar la capacitat hidràulica de l’obra de fàbrica del Torrent Gran sota l’autovia A-2 en el punt quilomètric OF 584 + 000. L’antiga obra de drenatge s’ha canviat per una de nova amb una major geometria.
Des de l’Ajuntament d’Abrera ens vam reunir amb el Ministeri de Foment per manifestar la nostra preocupació pel retràs de les obres, que han provocat retencions de trànsit a l’autovia i que han afectat a bona part dels nostres veïns i veïnes.
Augment de la capacitat hidràulica
Per tal de millorar la capacitat hidràulica de l’obra de fàbrica del Torrent s’ha executat un caixó de formigó armat de 6,00 metres d’amplada i 5 d’alçada de dimensions interiors i de 110 metres de longitud. El gruix dels murs i sostre del calaix son d’1,00 m i el gruix de la solera és d’1,50 metres. Amb aquesta actuació s’ha augmentat més de 4 vegades la capacitat hidràulica que hi havia i possibilitarà el pas de vianants del camí del Torrent Gran sota l’autovia A-2.
El calaix de formigó armat es va construir a l’exterior i s’ha desplaçat sota l’autovia A-2 mitjançant uns cilindres hidràulics que transmetien l’esforç a un mur de reacció i al propi terreny. El caixó de formigó armat s’ha clavat en el terreny a una velocitat d’1 metre per dia.
Des de l'Ajuntament d'Abrera preguem que disculpeu les molèsties que aquestes obres us hagin pogut ocasionar.